آتش سوزی در پتروشیمی تگزاس

به نقل از پلاتس، منابع آگاه به تازگی از تعطیلی واحد کراکر یک میلیون و 800 هزار تنی شرکت اکسان موبیل واقع در مجموعه پالایشی و پتروشیمی بی تاون (Baytown) در شرق هیوستون ایالت تگزاس، یک روز پس از آتش سوزی در یک واحد بازیابی پروپیلن (PRU) این شرکت در سایت یادشده خبر دادند.
تاد اسپیتلر، سخنگوی اکسان موبیل، روز دهم مرداد ماه از ارائه جزئیات بیشتر درباره وضعیت کراکر پس از حادثه آتش سوزی خودداری کرد و گفت: شرکت مشخصا درباره واحد ویژه ای اظهار نظر نمی کند. اما به طور کلی نرخ عملیاتی مجموعه بی تاون شامل پالایشگاه کاهش یافته است. واحد متاثر از حادثه اکنون در تعطیلی به سر می برد و فعالیت های آن تثبیت شده است.
اسپیتلردر ادامه گفت: آتش سوزی که از اواخر صبح روز چهارشنبه شروع شد، در حال حاضر کاملا مهار شده است و کارکنانی که معاینات پزشکی و کمک های اولیه لازم را دریافت کردند، اکنون به محل کار خود بازگشته اند. در مجموع 37 نفر دچار آسیب دیدگی های جزئی شدند.
وی ادامه داد: تحقیقاتی برای یافتن دلیل این آتش سوزی که طی آن پروپان و پروپیلن دچار حریق شدند، در جریان است.
کراکر تعطیل شده قابلیت آن را دارد که خوراک سنگین تر از اتان مانند پروپان را فرآوری کند. از این رو تعطیلی واحد بازیابی پروپیلن جریان خوراک این تاسیسات را مختل کرده است. اگر چه منابع می گویند که اکسان موبیل می تواند خوراک مورد نیاز آن را از واحدهای دیگر تامین و کراکر یادشده را راه اندازی کند.

امتیاز :
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (هیچ امتیازی داده نشده)
Loading...
به اشتراک بگذارید :


دیدگاه‌ها

شما باید وارد شوید تا بتوانید دیدگاه خود را ارسال کنید